rome2018.reismee.nl

Verslag van de 1ste week!

Dag 2 : 60km

Na een eerste hete dag vertrokken we van Gennep naar Kessel, met een straffe wind tegen.

Dag 3 : 60km

Langs de Roer/ Rur Duitsland ingefietst en de eerste buitjes gehad onderweg. Op veel onverharde wegen gereden.Wat zagen de fietsen eruit. Alles zat onder de modder. Onderweg van heerlijk koffie met Torte genoten. Uiteindelijk in Julich de tent opgezet. En ’s avonds bij een plaatselijk restaurant heerlijk gegeten.

Dag 4 : 70km

De eerste klimmetjes dienen zich aan en ook de eerste lekke banden. De eerste van Ton , de tweede van Henk. Veel mooie weidse vergezichten. In Zulpich op het terras heerlijk “ Eiscaffee “ gedronken. Je komt regelmatig mensen tegen die ook de Reitsma route rijden van, of naar Rome. Uiteindelijk in Schweinheim een leuke camping in de boomgaard. Heerlijk fruit geplukt en gezellig onder een afdakje gegeten, met een goed gevulde koelkast met Bitburger bier. En ’s avonds werd de olielamp voor ons aangestoken.

Dag 5 : 45km

Af en toe is het al behoorlijk klimmen. Alvast een oefening voor later. Met een super afdaling naar de Rijn. Heerlijk!!! Op de camping in Remagen een plekje gevonden.

Dag 6 : 41km

Langs de Rijn verder gefietst. Mooie afwisselende route. Tot Koblenz

Dag 7 : 23km + 44km boot

Met onweer wakker geworden en met regen opgestaan. Onder een afdakje gegeten en de tent drijfnat ingepakt. Om 11 uur werd het droog en konden we vertrekken. Astrid en Ton richting huis en wij verder naar Boppard waar de als afwisseling de boot naar Bingen hebben genomen. Het traject loopt hier namelijk langs een drukke weg .

Kilometerstand nu 365 km.

Groetjes HEMA

Anneke

Lekker opgeschoten.... mooie foto's.

Ben

Dag kilomervreters, leuk van jullie te horen. Wat zijn jullie al ver. Maar ook, wat zijn jullie in een prachtig gedeelte van Duitsland. Heel veel plezier en een mooi vervolg

Yvonne en Leen

Hoi lieve schatten, jullie hebben al aardig wat gefietst zeg! We hebben wel aan jullie gedacht hoor met al die regen! Leuk dat Astrid en Ton nog een aardig stuk hebben meegereden. Mooie foto's ook . Veel fietsplezier en we wachten het volgende verslag en de foto's af! Leuk xxx

Ans

Knappe prestatie met zoveel regen en lekke banden, heerlijk om zoveel moois onderweg tegen te komen. Veel succes met het vervolgen van de tocht.??

copia

petje af 365 km
leuke foto's succes met het vervolg

Marijke

Ben benieuwd waar jullie nu zijn. Wat een gaaf avontuur. Mooi weer straks in Italie dus ik denk daar geen natte tent meer. Xx

Nico en Corry

Wat een prachtige tocht hebben jullie al gemaakt en wat een verschillend weer. Hier nu ook regen,maar bij jullie wordt het alleen maar beter, denk ik. Mooie foto's ook!