rome2018.reismee.nl

Verslag van de 2de week!

Dag 8 : 60km

9 uur vertrokken .lekkere taartjes gekocht op de camping voor onderweg. Mooi afwisselend landschap. Veel wijnbouw. Later meer landbouw. Wordt ook de Fruitroute genoemd. Er lag er veel fruit langs de kant. Ruim 60 km gefietst naar camping aan recreatiemeer in Leeheim, waar wij heerlijk gezwommen hebben na weer een hete dag.

Appels liggen voor het oprapen.

Onderweg

Mooi uitzicht op het meer

Dag 9 : 74km

7 uur wakker !!!. Waar is het brood gebleven? Bleek Henk het weggegooid te hebben. Gelukkig zat het in het goed afgesloten plastic zak. Mooie ochtend met mooi uitzicht vanaf de tent op het het meer. Eindelijk een plek met rust. Geen treinen geen verkeer.Weer lekker vroeg vertrokken. Alleen Lorsch en Ladenburg tijdens deze etappe zijn het vermelden waard. Uiteindelijk aangekomen bij de Neckar. Mooi stuk langs de rivier met uitzicht open de Altstadt van Heidelberg. Op terrasje tegenover de Altstadt wat gedronken. Spraken nog een Nederlandse vrouw die met kind en hond vanaf Basel fietsten maar af en toe ook de trein pakten. Even voorbij Heidelberg de tent opgezet, pizza besteld. Helaas weer veel verkeersgeluiden.

Zicht op de oude stad Heidelberg

Even een opfrisser

Dag 10 : 74km

Langs de Neckar verder naar Oedheim. Langs onverharde wegen en vele kastelen en burchten. Leuke tocht met soms korte stevige hellingen. Onderweg bij een Natuurvriendenhuis wat gedronken en weer verder. Wilden in Oedheim ( einde etappe) overnachten want dat was een rustige camping!?. Wat een deceptie bij aankomst. Een afschuwelijk grote camping naast een helicoptervliegveld!?!? Kregen een plekje in de volle zon en konden 24 euro aftikken. Wilden nog wat eten,nou ja eten. Het was vullen , niet voeden. Hadden gedacht aan 2 nachten, maar waren daar snel van genezen. Volgende dag zo snel mogelijk weg.

Hirschhorn, aan de Neckar

Even een accuutje opladen, onderweg. Achter op de fiets

Dag 11 : 50km

Weer verder langs de rivier de Kocher ( zijrivier van de Neckar ) . Hier begint het steeds leuker te worden. Hier geen scheepvaart meer en fietsen over deels onverharde paden. In Neuenstadt aan de koffie. In gesprek met een Duitser,die een tocht van een paar dagen aan het fietsen was. Hij vertelde dat de camping in Kunzelsau ( of alles places) een leuke camping was met een strandje aan de Kocher. Bleek inderdaad een leuke “camping “ te zijn. Het is een zwembad met de mogelijkheid van kamperen. Maar wel een leuke stek. Waren ’s avonds in gezelschap van een Duits echtpaar met kind die ons uitnodigde om een fles wijn te verwerken, wat wij natuurlijk niet afsloegen. Later dan normaal naar bed maar om ’s morgens weer zo fris als een hoentje om 7.30 uur op te staan. Op naar de volgende etappe.

Onderweg langs de rivier de Koche

Was je hoort erbij

Klein biertje graag

Dag 12 : 45km

Er wacht ons volgens het boekje de zwaarste etappe. Met inderdaad flinke stijgingen. Ons benen werden op de proef gesteld. Het was flink wennen om in je ritme te komen. De warmte ( 30 Gr ) speelde daar zeker een rol bij. Uiteindelijk terecht gekomen ,in Neuhaus, op een boerderij”camping”. Nou ja, je kon er je tent opzetten. Maar wat een leuke plek in de boomgaard, met nog 2 “pipowagens” waar mensen konden overnachten. ’s Avonds met de eigenaars onder de Linde nog een heerlijk biertje gedronken en over het leven van de boer gesproken. Zij fokten runderen voor de export en leven verder van een vakantiewoning en de bewuste pipowagens. Heerlijk geslapen tussen de vallende appels.

Even uitpuffen , na een steile helling

Behulpzaamheid onderweg. Heerlijk koud water

Eerst appeltjes ruimen, voordat we de tent op kunnen zetten

Gezellig biertje drinken met de eigenaars onder de boom, voor de boerderij

Dag 13 : 25km

Heerlijk ontbijtje genomen. Zaten aan tafel met een jong stel uit MĂĽnchen die in een pipowagen sliepen. Vandaag een korte tocht naar Ellwangen van het Kocherdal naar het dal van de Jagst. Wij hadden ons vandaag een halve rustdag beloofd. Waren dan ook al om 12 uur op de camping in Ellwangen. De tocht ging door boerenland met af en toe een stuk bos. Het gevoel in de bergen te zijn kwam bij ons boven.

Met jongelui uit Munchen

Even water tanken, bij de bron

Dag 14 : 70km

In deze etappe van stille bossen en kleine boerendorpjes gaat het omhoog naar een hoogtevlakte in het n- o van de Schwabische Alb. Gelukkig minder klimwerk dan de vorige etappe. Het traject liep voor een flink deel over een oud spoortraject en regelmatig over onverharde paden. Eindpunt Dillingen aan de Donau……..maar geen schone blauwe Donau. ’s Avonds een heel gesprek met een oudere “ Ossie “ , die geen Ossie wilde zijn, maar een Thuringer. Hij vertelde dat hij zijn vrouw op de hoogte had gebracht van onze reis. Waarop zijn vrouw vroeg hoe hij ( Henk dus ) zijn vrouw zo ver had gekregen om naar Roma te fietsen. Wat juist andersom was.

Even afkoelen

Makkie, kakkie. Tent aan het terras

Kilometerstand : 771 km

Terugblikkend op de afgelopen 2 weken kunnen wij stellen dat:

• We tot nu toe het weer mee hebben
  • We veel behulpzame mensen zijn tegengekomen.
  • Leuke gesprekken hebbeb gevoerd ( meestal in het duits )
  • Veel mensen met de fiets onderweg zijn.
  • Het fruit voor het oprapen ligt.
  • Een waslijst hebben van mensen waarvan wij de Paus een handje moeten geven.
  • Wij dus verplicht zijn om door te fietsen .
  • De benen een beetje aan de klimmetjes begingen te wennen.
  • In Beieren, een klein biertje, een halve liter is.

Gruss Gott

HEMA

Ineke en Bert

Wouw kanjers,
Zijn trots op jullie, super.
Liefs ??

Marijke

Jullie gaan lekker zeg. Gaaf om mee te kunnen lezen en kijken. Xx

Anneke

Ik zie jullie kuiten steeds mooier worden. Dat fietsen en al dat fruit doet jullie goed HeMa.

Fred en Astrid, udjes".

Geweldig! De "oudjes" doen het nog best! Ja, leuk hè, die ontmoetingen en gesprekken onderweg. Houd de moed erin. "Doe wel en zie niet om!"

Eric en Elly

Hè kanjers! Wat leuk om jullie verhalen te lezen en zo met jullie mee te kunnen reizen! Goeie reis verder! Xx

Ben

Geniet van jullie bericht en aantrekkelijke foto's. Wel een totaal andere wereld dan die van 800 km rutschen langs de Autobahn. Vooral het ongedwongen contact met anderen lijkt me fijn. Succes verder.