rome2018.reismee.nl

Verslag van de 3de week!

Dag 15 : Dillingen - Augsburg : 50km

Deze dag viel een beetje tegen. Flauwe route. Kleine stukjes door bos gereden. Vanaf Welden tot vlakbij Augsburg, over een oud spoortraject gereden. Daar kwamen we het voor ons nieuwe fenomeen”vals plat” tegen. Het gevoel dat je vlak rijdt, en je toch moeilijk vooruit komt. Dat je geen 18km/uur gaat, maar 12km/uur. Hooguit!! Het gevoel van pap in de benen. Ten noordoosten van Augsburg op de camping gestaan. Bij een zwemmeertje. Daar heerlijk gegeten. Eindelijk eens geen schnitzel met patat en salade, maar overheerlijke Lasagne en Melanzana. Ruime plekken, maar vooral ’s nachts veel verkeerslawaai (voor Henk).

Zwemmeertje bij de camping

Dag 16 : Augsburg - Uttingen Am Ammersee : 50km / Trein 25km

Half tien vertrokken. Mooie tocht langs de Lech en door natuurpark in Augsburg. Heerlijk onder de bomen want het was weer erg heet. Eerste meer waar we langs kwamen meteen een duik genomen. Dat gaf voor even wat afkoeling. Bij het derde meer weer een duik. Soms hoop je op een buitje, daar zullen we later wel anders over denken!! Na de duik een heerlijk cola / biertje patatje genomen en weer op weg. Het landschap werd er niet uitdagender op. Veel open agrarisch landschap met weinig schaduw. In Egling daarom maar voor het laatste stukje ( 25 km ) de trein naar Utting aan de Ammersee genomen. Toch nog 3,5 km fietsen naar een overvolle camping. ’s Avonds in de zwoelte nog een heerlijk wijntje op een terras genomen.

Even afkoelen

Toch maar de trein gepakt

Gezellige volle camping

`s Avonds nog even heerlijk roseetje gedronken

Dag 17 : Uttingen Am Ammersee - Riegsee : 50km

Vroeg opgebroken en onderweg naar de Riedsee. Richting Oostenrijk. En je raadt het al, met de opdoemende Alpen steeg ook de kans op onweer! Mooi afwisselend landschap met Beierse boerderijen. Begint ook echt naar de bergen te ruiken. Onze fans stonden er weer. Bij Riegsee aangekomen de tent snel opgezet i.v.m dreigende onweer. Nog net de eerste slokken van ons biertje op en de bui barstte los. Gauw naar binnen in de Gasthof. Lekker oubollig, maar best gezellig waar Heidi van Peter ons in een Dirndl ( Beiers jurkje) ons bediende. Het geraniumgehalte wordt steeds groter. We zitten dan ook bijna in Oostenrijk.

Even een eetpauze

Oostenrijk in zicht

Dag 18 : Riegsee - Garmisch : 46km

Bewolkt, maar goede temperatuur. Op weg naar Garmisch Partenkirchen. Langs idyllische beken en bergdorpjes en mooie vergezichten. En ook hier de fans blijven ons stalken. Geluncht bij een beekje en weer op weg. Bij Garmisch aangekomen, ons eerste deel van Reitsma zit er op, wilden wij doorfietsen naar Mittenwald……..maar wat een deceptie. Fietsen langs een drukke weg met voortrazende verkeer. Waar zijn we mee bezig. Op een autoparkeerplaats ons broodje opgegeten. Wat een armoe. Wat te doen , doorgaan of terug naar Garmisch. Toch maar terug en op zo’n Wintersportcamping onder de Zugspitze de tent opgezet. ’s Nachts regen . Besloten om de trein maar te pakken naar Bolzano ( Italië ) , weg uit die verdam…… bergen. Maar onderhoud op de Brennerpas hield dat tegen. Achteraf een gelukje.

De eerste bergen komen er aan

Eerste boekje uit

Eerste boekje uit!!

Dag 19 : Garmisch - Innsbruck - Otztal station : Trein / Otztal - Landeck : Bus

Alles nat ingepakt. Op het station wat ontbeten. De trein naar Innsbruck genomen om daarna over te stappen op de trein naar Landeck om de route weer op te pakken. Maar ook hier werkzaamheden aan het spoor ( zitten we in Nederland?!?! ) overstappen in Otztal op de bus, fietsen achter op de bus ,bagage onderin. Bagage mag je zelf doen , de chaufeur zit al achter het stuur. Aangekomen in Landeck ook regen……. Gauw de tent opgezet . De rest van de dag in Landeck doorgebracht in een ijssalon.

Fietsen achterop

En de bagage onderin de bus

Ontbijt onder een afdak ivm de regen

Dag 20 : Landeck - Pfunds : 35km

'smorgens…. Regen. Boel nat ingepakt en op weg door het Inndal richting Reschenpas . Eindelijk droog. Op en af langs de Inn, met soms zeer steile hellingen. Na zo’n 35 km tent in het zonnetje laten drogen en opgezet even buiten Pfunds aan een meertje. In de loop van de dag werd het drukker door motorrijder fietsers en lopers. 'savonds weer schnitzel met patat, hopelijk voor de laatste keer. Italie komt er aan…nog effe wachten dus. En geestelijk voorbereiden op de Reschenpas.

Dag 21 : Pfunds - St. Valentin : 33km

Koude nacht, je merkt dat je op 1000 m zit. 'snachts gesneeuwd boven . Mooie witte toppen. Lekker binnen ontbeten samen met onze Nederlandse motorburen. Op naar de Reschenpas. Eerst fietspad, daarna 9 km langs de weg, tot Zwitserse grens. Daarna weer linksaf Oostenrijk weer in. En dan de pas op naar Nauders, 11 bochten , aftellen dus. Bij Norbertshohe afdalen naar Nauders……..maar dan nog ruim 6 km trapsgewijs naar de Reschenpas ( 1505 m )En als dan denkt ik ben er (dacht Marijke ). Dan moet je nog 8 km op en neer langs de Reschensee tot aan de camping in St. Valentin. Zijn we bikkels of niet. Afzien, maar wat een mooie tocht en wat geeft het een voldoening als je het gehaald hebt.

Beginnen aan de klim

Norbertshohe gehaald. Hoogte:1405m

Terugblik op Nauders

Op de Reschenpas

Ochtendzon op de Reschenpas, in St. Valentin

Terugblikkend op de afgelopen week kunnen we stellen dat:

• ’s Morgens om 6 uur de kerkklokken luiden.
  • er nog steeds fans van ons rondlopen.
  • We overgestapt zijn van schnitzel naar pizza
  • We af en toe gesmokkeld hebben, door de trein te nemen
  • We in een wereld leven vol herrie, maar gelukkig niet overal.
  • Er nog jongeren zijn die respect voor je hebben
  • Italianen de lekkerste koffie hebben en de lekkerste pizza
  • het af en toe afzien is in de bergen.

Ciao HEMA

Astrid H.

Top om te lezen hoe goed jullie het doen! Ga zo door!
Wie zijn jullie fans? En hebben jullie de Italianen (van het begin) nog gezien?
Groeten!

Anneke

Wat een bikkels zijn jullie. Ik vind het leuk om jullie reisverhalen te lezen en natuurlijk de mooie foto’s . Veel plezier nog?

Fred en Astrid,

Petje af!!!!
Het gebied bij Pfunds naar de Reschenpas hebben wij jarenlang 'swinters bezocht en gelanglaufd. Prachtig! Houdt vol, de Paus wacht op jullie!

Bert en Ineke

Super, wij zijn ook een van jullie fans, ga zo door, denk dat jullie nu zeker lekkerder eten krijgen.
Ga zo door????

Anneke (niet je zus ?)

Wat een mooie plaatjes. Petje af hoor HeMa. Blijf maar lekker smokkelen als het regent... het blijft een topprestatie. Viva la pizza.

Ben

Heerlijk jullie bikkel-tocht te kunnen volgen. Indrukwekkend en mooie foto's, Petje af. Wat een belevenissen. Ik kijk al uit naar het volgende verslag

Marijke

Gaaf die verslagen. En wat zijn jullie al ver..... en nu genieten in mooi Italie. Heerlijk.

Ton

Biertje op z'n tijd ( tussen 0.30 uur en 11.00 uur ) doet wonderen.

ton

10.30 uur en 11.00 uur natuurlijk

Corry en Nico

We staan er versteld van hoe geweldig jullie dit allemaal doen. Prachtige foto's, we zien het helemaal voor ons. Sterkte nog verder, want er zal nog veel geklommen moeten worden.

Eric en Elly

Hoi zussie en zwager weer mooie verhalen en petje af voor jullie prestaties. Op weg naar Franciscus als hij er is. Nou we zijn benieuwd naar het verdere verloop! Xx

Yvonne en Leen

Hoi lieve buurtjes! wij zijn ook fans van jullie hoor! Supercool dat jullie al zo ver zijn en dat alles goed gaat met jullie! Leuk verslag en mooie foto's. Geniet van Italié, en natuurlijk het eten en de wijn! Dikke knuffels van de Zaggies xxx

Leon

HeMa, leuk hoor om zo al die reisverslagen van jullie te lezen, met mooie foto's erbij. En dat filmpje van jullie fans, ha, ha, ha... geweldig. Wanneer jullie weer "back in town" zijn moeten we snel weer even wat afspreken zodat ik alle ervaringen van jullie "live" kan horen. Het gaat jullie goed. Houd vol en vooral, geniet er van!!! Groeten, Leon & Ay Hwa.

Hansch Ouwedibbes

Ahaaaa nou valt 't kwartje bij mij. Vandaar dat ik 12 aug voor een gesloten deur stond. Die sportieve "oudjes" zijn gaan schansspringen per fiets. Gedurfd Hoor ! Hartstikke mooie ervaring man !! Hebben jullie meer kunnen ophalen dan Maarten van der Weijden ?